Obec Horní Újezd
ObecHorní Újezd

Udělení autorizace fyzickým, fyzickým podnikajícím a právnickým osobám

3. Pojmenování (název) životní situace

Udělení autorizace fyzickým, fyzickým podnikajícím a právnickým osobám

4. Základní informace k životní situaci

Na základě tohoto zákona je možné požádat o udělení autorizace, která je podmínkou pro možnost zkoušet a udělovat osvědčení o získání profesní kvalifikace.
Složením zkoušky u autorizované osoby si může každá fyzická osoba starší 18 let, která získala alespoň základy vzdělání, nebo účastník rekvalifikace podle zákona upravujícího zaměstnanost, nechat uznat své znalosti a dovednosti, a to bez ohledu na to, jak jich nabyl/a.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

V této věci jsou oprávněny jednat fyzické, fyzické podnikající i právnické osoby.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

O udělení autorizace rozhoduje autorizující orgán na základě písemné žádosti.
Na udělení autorizace má žadatel právní nárok, splní-li všechny podmínky pro udělení autorizace stanovené zákonem.
Autorizaci lze udělit pro profesní kvalifikaci, pro kterou je schválen kvalifikační i hodnotící standard (uvedený na internetových stránkách Národní soustavy kvalifikací), a uděluje se na dobu 5 let.
Platnost autorizace je možné i opakovaně prodloužit vždy o dalších 5 let, a to na základě žádosti podané nejpozději 3 měsíce před uplynutím doby platnosti autorizace; na řízení o prodloužení platnosti autorizace se přiměřeně vztahují ustanovení zákona.
Udělená autorizace je nepřevoditelná na jiné fyzické nebo právnické osoby a nepřechází na právní nástupce.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Proces udělení autorizace fyzickým, fyzickým podnikajícím a právnickým osobám je zahájen zasláním žádosti na příslušný autorizující orgán.
V den, kdy autorizující orgán tuto žádost obdrží, začíná lhůta správního řízení ve věci udělení autorizace.
Zasílaná žádost musí obsahovat všechny náležitosti, jež jsou uvedeny v § 10 zákona (pro fyzické a fyzické podnikající osoby) a v § 11 zákona (pro právnické osoby).

8. Na které instituci životní situaci řešit

Fyzické, fyzické podnikající i právnické osoby žádající o udělení autorizace se obracejí na příslušný autorizující orgán, pod který spadá profesní kvalifikace, pro niž fyzická, fyzická podnikající či právnická osoba žádá o autorizaci.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Žádost je možné odevzdat osobně nebo zaslat na autorizující orgán poštou či prostřednictvím Informačního systému pro kvalifikace a autorizace (ISKA).
Žádost musí obsahovat všechny náležitosti - kopie dokladů, jež jsou stanoveny v § 10 zákona (pro fyzické a fyzické podnikající osoby) a v § 11 zákona (pro právnické osoby).

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Formulář žádosti je možné nalézt na internetových stránkách příslušného autorizujícího orgánu.
V případě internetových stránek Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy jsou formuláře k dispozici v sekci "Pro žadatele o udělení autorizace".

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Udělení autorizace podléhá správnímu poplatku podle zvláštního zákona.
Poplatek za udělení autorizace pro jednu profesní kvalifikaci činí 1 500 Kč.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Dožádaný správní orgán vydá rozhodnutí či usnesení ve lhůtě 30 dnů ode dne doručení žádosti.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Kromě fyzické, fyzické podnikající či právnické osoby žádající o udělení autorizace je dalším účastníkem také příslušný autorizující orgán.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Po získání autorizace musí žadatel řádně vykonávat všechny úkony spojené s činností autorizované osoby.
Autorizovaná osoba vypracovává záznam o průběhu a výsledku závěrečné zkoušky a zasílá jej spolu se stejnopisem osvědčení o získání profesní kvalifikace příslušnému autorizujícímu orgánu, a to do 1 měsíce ode dne konání zkoušky nebo její poslední části.
Autorizovaná osoba je povinna písemně informovat autorizující orgán, který jí udělil autorizaci, o změnách, které nastaly v době platnosti autorizace a které se týkají údajů o plnění podmínek uvedených v § 10 odst. 1 zákona, je-li autorizovanou osobou fyzická nebo fyzická podnikající osoba, nebo v § 11 odst. 1 a § 12 odst. 4 zákona, je-li autorizovanou osobou právnická osoba, a o všech změnách, které se týkají údajů uváděných o autorizované osobě v Národní soustavě kvalifikací v seznamu autorizovaných osob dle § 15 písm. b) a c) zákona, včetně údajů o autorizovaných zástupcích, a to do 15 dnů ode dne, kdy se autorizovaná osoba o změně dozvěděla.
Autorizovaná právnická osoba je též povinna informovat o změnách rozhodných pro užití ustanovení § 11 odst. 3 zákona.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Žádost je možné zaslat na autorizující orgán prostřednictvím Informačního systému pro kvalifikace a autorizace (ISKA).

28. Popis byl naposledy aktualizován

06.11.2014

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

Úřad

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

Mapový portál

Portál

Informace o zpracování osobních údajů

Informace o zpracování osobních údajů
pro podrobnější informac o zpracování osobních údajů klikněte zde.

Najdete nás také zde

facebook

Olomoucký kraj

Logo OK

OLOMOUCKÝ KRAJ
FINANČNĚ PŘISPĚL
V ROCE 2020 NA AKCE

1. Částečná úhrada  - dotace na pořízení, technické zhodnocení a opravu požární techniky a nákup věcného vybavení JSDH obcí Olomouckého kraje 2020 -" ochranné prostředky pro JPO III."

2. Částečná podpora - dotace na podporu projektu "Mutifunkční hřiště v obci Horní Újezd" ve výši 450.000,-Kč

3. Pořízení drobného majetku v oblasti kultury v Olomouckém kraji - závěsy včetně garnýží pro 5 ks oken - dotace ve výši 30 000 Kč.

Dotace POV Olomouckého kraje

logo POV OK

logo

Akce "Obnova chodníku v centru obce Horní Újezd 2020 byla finančně podpořena Olomouckým krajem
z Programu obnovy venkova
Olomouckého kraje 2020 

ve výši 500 000,- Kč.

 

Dotace MMR 2020

logo MMR

Ministerstvo pro místní rozvoj podpořilo v roce 2020 realizaci projektu: "Mutifunkční hřiště v obci Horní Újezd" ve výši 1. 657 790,-Kč

Aplikace

mobilní aplikace

Volně ke stažení:

google-play-downloadapp-store-download

Rychlý kontakt

Obec Horní Újezd
Horní Újezd  č. 83
753 53 Všechovice
Spojení:
Tel.: 581 622 693
Fax:  581 622 693
E-mail:
obec@horni-ujezd.cz

Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

pomník padlým hrdinům I. a II. světové války v obci Horní Újezd

Děkujeme Skupině ČEZ za podporu při rozsvícení vánočního stromu a nové výzdoby našeho kostela v obci Horní Újezd.

logo ČEZ

Odběr e-mailových novinek

Novinky e-mailem

Sjezd rodáků 2021

​​První písemná
zmínka
1371

​​Počet obyvatel
423

​​Nadm. výška
490 m
n.m.

​​Katastrální
výměra
687 ha