Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

 

Portál

Informace o zpracování osobních údajů

GDPR

Informace o zpracování osobních údajů

   Pro podrobnější informace   

o zpracování osobních údajů

klikněte zde:

Priloha Informace o zpracovani os.udaju - Horni Ujezd

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Olomoucký kraj

olomoucky kraj

OLOMOUCKÝ KRAJ
FINANČNĚ PŘISPĚL
V ROCE 2018

  • Zajištění akceschopnosti jednotky SDH Horní Újezd v sytému JPO III
  • Obnova chodníků v obci Horní Újezd - směr Vítonice
  • Oprava části vodovodního přivaděče Horní Újezd
  • Tvůrčí dílna v obci Horní Újezd

Navigace

Obsah

Životní situace

« Zpět na Strom životních situací

Záznam práva k nemovitostem do katastru nemovitostí

1. Identifikační kód

 

2. Kód

 

3. Pojmenování (název) životní situace

Záznam práva k nemovitostem do katastru nemovitostí

4. Základní informace k životní situaci

Záznam je zápis do katastru, kterým se zapisují práva odvozená od vlastnického práva.

Záznamem se do katastru zapisuje:

  • příslušnost organizačních složek státu a státních organizací hospodařit s majetkem státu,

  • právo hospodařit s majetkem státu,

  • správa nemovitostí ve vlastnictví státu,

  • majetek hlavního města Prahy svěřený městským částem hlavního města Prahy,

  • majetek statutárního města svěřený městským obvodům nebo městským částem statutárních měst,

  • majetek ve vlastnictví územního samosprávného celku předaný organizační složce do správy k jejímu vlastnímu hospodářskému využití,

  • majetek ve vlastnictví územního samosprávného celku předaný příspěvkové organizaci k hospodaření.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Návrh na záznam může podat ten, kdo má na jeho provedení právní zájem, orgán veřejné moci nebo územní samosprávný celek, který o právu zapisovaném záznamem rozhodl nebo je osvědčil.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Postup při zápisu záznamem a listiny, které dokládají právo, které má být zapsáno, jsou upraveny v § 19 až § 21 zákona č. 256/2013 Sb., o katastru nemovitostí (katastrální zákon), ve znění pozdějších předpisů, a v § 27 a § 71 vyhlášky č. 357/2013 Sb., o katastru nemovitostí (katastrální vyhláška), ve znění pozdějších předpisů.

Katastrální úřad zjistí, zda je návrh na záznam podán oprávněnou osobou, zda je předložená listina bez chyb v psaní nebo počtech a bez jiných zřejmých nesprávností a zda navazuje na dosavadní zápisy v katastru; je-li způsobilá k provedení záznamu, provede katastrální úřad zápis do katastru, jinak vrátí listinu s písemným odůvodněním tomu, kdo ji předložil.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Podáním návrhu, ke kterému přiložíte příslušnou listinu.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Na katastrálním pracovišti, příslušném dle místa polohy nemovitosti.

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Návrh s přílohou můžete:

  • podat osobně na podatelně příslušného katastrálního pracoviště v úředních hodinách,

  • zaslat katastrálnímu pracovišti poštou,

  • zaslat elektronickými prostředky na e-mailovou adresu příslušného katastrálního pracoviště (soubor ve formátu PDF podepsaný uznávaným elektronickým podpisem v příloze e-mailu) nebo prostřednictvím datové schránky příslušného katastrálního pracoviště.*

Rozpis úředních hodin podatelen je uveden na internetových stránkách jednotlivých katastrálních pracovišť nebo na úředních deskách jednotlivých katastrálních pracovišť.

* Listina, na základě které má být odvozené právo do katastru nemovitostí zapsáno, musí být autorizovaně zkonvertována z listinného originálu nebo originálně vyhotovena s náležitostmi dle příslušných právních předpisů; rovněž musí být opatřena kvalifikovaným časovým razítkem.

Návrh na zápis záznamem činěný prostřednictvím datové schránky není třeba opatřovat elektronickým podpisem.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Návrh a listinu, která potvrzuje práva odvozená od vlastnického práva.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Formuláře nejsou povinné.

Můžete však využít existující vzory formulářů, které získáte na kterémkoliv katastrálním pracovišti nebo on-line na internetových stránkách Českého úřadu zeměměřického a katastrálního.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Za provedení záznamu se nevybírá žádný poplatek.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Katastrální úřad zapíše změnu do katastru nemovitostí do 30 dnů od doručení listiny, která je podkladem pro záznam.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Ti, kterým svědčí uvedené odvozené právo, jsou povinni zejména:

  • na vyzvání doplnit chybějící údaje a odstranit chyby v jimi vyhotovených listinách, které předkládají k zápisu do katastru, a to do 30 dnů ode dne, kdy jim byla doručena výzva,

  • ohlásit katastrálnímu úřadu změny údajů katastru týkající se předmětných nemovitostí, a to do 30 dnů ode dne jejich vzniku, a předložit listinu, která změnu dokládá; tuto povinnost vlastníci a jiní oprávnění nemají u změn katastru, vyplývajících z listin, které jsou příslušné státní orgány povinny zasílat katastrálnímu úřadu přímo k zápisu do katastru,

  • na vyzvání předložit ve stanovené lhůtě, ne však kratší 30 dnů, příslušné listiny pro zápis do katastru,

  • v přiměřené lhůtě v případě, že jimi vydaná listina předložená k zápisu do katastru obsahuje chyby v psaní, počtech nebo jiné zřejmé nesprávnosti, sdělit katastrálnímu úřadu na jeho výzvu správné údaje nebo listinu opravit, umožňuje-li to jiný právní předpis.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Opravné prostředky nejsou stanoveny.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Pokud oprávněný nesplní povinnost uvedenou výše (viz bod "Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány"), může mu katastrální úřad uložit pokutu.

21. Nejčastější dotazy

Jak postupovat při zápisu novostavby?

Všechny potřebné informace, týkající se záznamu práva k nemovitostem do katastru, a další dotazy naleznete na internetových stránkách Českého úřadu zeměměřického a katastrálního.

22. Další informace

Můžete se obrátit na příslušného zaměstnance katastrálního úřadu nebo na právní oddělení katastrálního úřadu.

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

 

25. Za správnost návodu odpovídá útvar

Český úřad zeměměřický a katastrální - kancelář předsedy

26. Kontaktní osoba

Mgr. Kateřina Štěpánková

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

01.09.2017

28. Popis byl naposledy aktualizován

16.04.2018

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

Český úřad zeměměřický a katastrální - podrobné informace:

Český úřad zeměměřický a katastrální (dále jen "ČÚZK") vznikl v roce 1993 jako ústřední orgán státní správy zeměměřictví a katastru.

Zabezpečuje mj. jednotné provádění správy katastru nemovitostí České republiky, budování a údržby bodových polí, tvorby, standardizace jmen nesídelních geografických objektů z území České republiky a jmen sídelních a nesídelních geografických objektů z území mimo Českou republiku. Dále koordinuje výzkum v zeměměřictví a katastru nemovitostí České republiky, zajišťuje a koordinuje mezinárodní spolupráci v zeměměřictví a katastru nemovitostí České republiky, řídí Zeměměřický úřad, inspektoráty a katastrální úřady, vykonává správu centrální databáze katastru nemovitostí České republiky, poskytuje údaje katastru nemovitostí formou dálkového přístupu, rozhoduje v případě pochybností, zda jde o výkon zeměměřických činností, schvaluje standardizovaná jména geografických objektů a názvy katastrálních území, rozhoduje o odvoláních proti rozhodnutím Zeměměřického úřadu a inspektorátů, uděluje a odnímá úřední oprávnění, vydává základní státní mapová díla a tématická státní mapová díla, vykonává správu základního registru územní identifikace, adres a nemovitostí a informačního systému územní identifikace.

K 1. 7. 2012 činil počet systemizovaných pracovních míst na ČÚZK 163 a v celém resortu zeměměřictví a katastru 5 386.

Mezi organizace, které ČÚZK metodicky řídí, patří Zeměměřický úřad, 14 katastrálních úřadů, které mají 104 pracovišť ve větších městech a 7 zeměměřických a katastrálních inspektorátů. Veřejnou výzkumnou institucí v resortu je Výzkumný ústav geodetický, topografický a kartografický, v.v.i.