Obec Horní Újezd
ObecHorní Újezd

Vydání paměťové karty řidiče pro digitální tachograf

3. Pojmenování (název) životní situace

Vydání paměťové karty řidiče pro digitální tachograf

4. Základní informace k životní situaci

Paměťová karta řidiče (dále též "karta"), která se vydává na základě žádosti řidiče, slouží k provádění záznamů o pracovní době, tedy o dodržování stanovených dob řízení, bezpečnostních přestávek a dob odpočinku jednotlivých řidičů.

Řidič je oprávněn vlastnit a používat pouze jednu kartu, která je vydána na jeho jméno, není-li vadná a nevypršela-li její platnost.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Žadatelem o vydání karty může být osoba, která hodlá řídit vozidlo vybavené záznamovým zařízením podle Nařízení Rady (ES) č. 2135/98 (digitálním tachografem), je držitelem příslušného řidičského oprávnění pro řízení takového vozidla a má trvalý nebo přechodný (trvající nejméně 185 dnů v kalendářním roce) pobyt na území České republiky.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Žadatel (řidič) je povinen řádně a pravdivě vyplnit žádost o vydání karty.

Karta se vydává k platnému řidičskému průkazu a číslo řidičského průkazu je uvedeno přímo na kartě.

Lze podat žádost o vydání karty současně se žádostí o vydání řidičského průkazu. V tomto případě se na žádosti o vydání karty neuvede číslo a série řidičského průkazu; tento údaj se doplní teprve po výrobě řidičského průkazu, čímž ovšem dochází k mírnému posunu doby vydání karty.

Karta se vydává nejdéle na dobu 5 let. Pokud je platnost řidičského průkazu kratší než tato doba, omezí se platnost vydané karty na dobu platnosti řidičského průkazu.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Osobním podáním řádně vyplněné žádosti u místně příslušného úřadu.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Žádost se podává u místně příslušného obecního úřadu obce s rozšířenou působností (resp. magistrátu); místně příslušným je obecní úřad obce s rozšířenou působností (magistrát), v jehož správním obvodu má žadatel trvalý (příp. přechodný) pobyt.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Spolu se žádostí je nutno předložit:

  • platný řidičský průkaz,
  • platný doklad totožnosti (občanský průkaz nebo cestovní pas, včetně platného dokladu o pobytu),
  • fotografii 35 mm x 45 mm (aktuální, splňující požadavky kladené na dokladovou fotografii).

Žádost musí být osobně podepsána žadatelem; podpis žadatele je jedním z údajů uvedených na kartě.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Formulář "Žádost o vydání paměťové karty řidiče" je k dispozici na všech obecních úřadech obcí s rozšířenou působností nebo na internetových stránkách Ministerstva dopravy.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní poplatek za vydání paměťové karty řidiče činí 700 Kč; poplatek je splatný při podání žádosti.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Pokud příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností nezjistí skutečnosti, které jsou v rozporu s podmínkami pro vydání karty, vydá kartu do 15 pracovních dnů ode dne podání žádosti.

U žadatele s řidičským průkazem vydaným členským státem Evropských společenství Ministerstvo dopravy prověřuje, zda jim již karta nebyla vydána jiným členským státem Evropských společenství, a proto dochází k prodloužení doby pro vydání karty.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Řidič je povinen převzít na příslušném obecním úřadu obce s rozšířenou působností kartu osobně.

Je-li karta poškozena nebo nefunguje správně, je řidič povinen do 7 dnů ode dne, kdy její nefunkčnost nebo poškození zjistil, odevzdat ji příslušnému obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností a v případě potřeby podat žádost o vydání nové karty.

Příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností vydá novou kartu do 5 pracovních dnů ode dne podání žádosti.

Byla-li karta ztracena nebo odcizena, je řidič povinen požádat o náhradu karty do 7 dnů a svou žádost doložit protokolem příslušného úřadu státu, v němž ke krádeži došlo (např. místní policií), nebo čestným prohlášením v případě ztráty.

Lhůta pro podání žádosti začíná dnem, kdy držitel karty mohl žádost skutečně poprvé podat (tj. ode dne návratu na základnu nebo od okamžiku, kdy se o ztrátě či odcizení dověděl).

Karta se vydá do 5 pracovních dnů.

Jestliže řidič přestal být držitelem řidičského oprávnění k řízení silničních motorových vozidel vybavených digitálním tachografem nebo jeho řidičské oprávnění k řízení těchto vozidel bylo pozastaveno, je povinen odevzdat kartu do 5 pracovních dnů od právní moci rozhodnutí o odnětí nebo pozastavení řidičského oprávnění nebo do 5 pracovních dnů od podání písemného oznámení o vzdání se řidičského oprávnění příslušnému obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností.

V případě žádosti o obnovu karty (tj. končí platnost karty), je řidič povinen nejpozději do 15 pracovních dnů před uplynutím doby platnosti této karty podat žádost o vydání nové karty, a to obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností příslušnému podle místa jeho pobytu (trvalého či přechodného bydliště).

K vydání nové karty dojde do 15 pracovních dnů.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.

28. Popis byl naposledy aktualizován

27.02.2013

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

Úřad

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Mapový portál

Portál

Informace o zpracování osobních údajů

Najdete nás také zde

facebook

Olomoucký kraj

Logo OK

OLOMOUCKÝ KRAJ
FINANČNĚ PŘISPĚL
V ROCE 2020 NA AKCE

1. Částečná úhrada  - dotace na pořízení, technické zhodnocení a opravu požární techniky a nákup věcného vybavení JSDH obcí Olomouckého kraje 2020 -" ochranné prostředky pro JPO III."

2. Částečná podpora - dotace na podporu projektu "Mutifunkční hřiště v obci Horní Újezd" ve výši 450.000,-Kč

3. Pořízení drobného majetku v oblasti kultury v Olomouckém kraji - závěsy včetně garnýží pro 5 ks oken - dotace ve výši 30 000 Kč.

Dotace POV Olomouckého kraje

logo POV OK

logo

Akce "Obnova chodníku v centru obce Horní Újezd 2020 byla finančně podpořena Olomouckým krajem
z Programu obnovy venkova
Olomouckého kraje 2020 

ve výši 500 000,- Kč.

 

Dotace MMR 2020

logo MMR

Ministerstvo pro místní rozvoj podpořilo v roce 2020 realizaci projektu: "Multifunkční hřiště v obci Horní Újezd" ve výši 1. 657 790,-Kč

Aplikace

mobilní aplikace

Volně ke stažení:

google-play-downloadapp-store-download

Rychlý kontakt

Obec Horní Újezd
Horní Újezd  č. 83
753 53 Všechovice
Spojení:
Tel.: 581 622 693
Fax:  581 622 693
E-mail:
obec@horni-ujezd.cz

Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

Děkujeme Skupině ČEZ za podporu při rozsvícení vánočního stromu a nové výzdoby našeho kostela v obci Horní Újezd.

logo ČEZ

Odběr e-mailových novinek

Novinky e-mailem

Sjezd rodáků 2021

​​První písemná
zmínka
1371

​​Počet obyvatel
423

​​Nadm. výška
490 m
n.m.

​​Katastrální
výměra
687 ha