Obec Horní Újezd
ObecHorní Újezd

Pohřebné

3. Pojmenování (název) životní situace

Pohřebné

4. Základní informace k životní situaci

Touto dávkou se přispívá na náklady spojené s vypravením pohřbu.
Výše pohřebného je stanovena pevnou částkou, a to ve výši 5 000 Kč.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Osoba, která vypravila pohřeb nezaopatřenému dítěti, nebo osobě, která byla rodičem nezaopatřeného dítěte.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Základní podmínkou pro nárok na tuto dávku je podmínka trvalého pobytu a bydliště na území České republiky oprávněné osoby. Podmínku trvalého pobytu může v odůvodněných případech prominout Ministerstvo práce a sociálních věcí.
Na pohřebné má nárok osoba, která vypravila pohřeb nezaopatřenému dítěti, nebo osobě, která byla rodičem nezaopatřeného dítěte, a to za podmínky, že zemřelá osoba (s výjimkou mrtvě narozeného dítěte) měla ke dni úmrtí trvalý pobyt na území České republiky.
Nárok na pohřebné zaniká, nebyl-li uplatněn ve lhůtě 1 roku ode dne pohřbení.
Příjem rodiny se netestuje.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Podejte písemnou žádost o pohřebné na předepsaném formuláři (na originálním nebo z internetových stránek vytištěném tiskopisu, příp. elektronicky, pokud vlastníte certifikát pro elektronický podpis) na příslušný úřad.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Obraťte se na Úřad práce České republiky - krajskou pobočku, resp. kontaktní pracoviště, dle místa vašeho trvalého pobytu.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Na úřadě předložte:

  • žádost o pohřebné,
  • průkaz totožnosti (doklad o trvalém pobytu),
  • rodný list dítěte, příp. další doklady prokazující skutečnost, že zesnulá osoba byla rodičem nezaopatřeného dítěte,
  • pro nezaopatřené dítě od školního roku začínajícího v kalendářním roce, v němž dítě dovršilo 15 let:
  • "Potvrzení o studiu" nebo
  • "Potvrzení o zdravotním stavu" nebo
  • "Potvrzení o neschopnosti soustavně se připravovat na budoucí povolání nebo vykonávat výdělečnou činnost pro nemoc nebo úraz" nebo
  • "Potvrzení o vedení v evidenci úřadu práce pro uchazeče o zaměstnání po skončení povinné školní docházky do 18. roku věku",
  • fakturu za vypravení pohřbu (vydá pohřební ústav),
  • úmrtní list zesnulé osoby,
  • doklad o zaplacení nákladů spojených s vypravením pohřbu (vydá pohřební ústav),
  • doklad o dnu, měsíci a roce pohřbení (vydá pohřební ústav).

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

"Žádost o pohřebné" můžete podat elektronicky, vlastníte-li certifikát pro elektronický podpis, prostřednictvím internetových stránek Ministerstva práce a sociálních věcí.

28. Popis byl naposledy aktualizován

01.01.2017

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

Úřad

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Svoz odpadu

Kalendář

Mapový portál

GeomoravaPortál

Informace o zpracování osobních údajů

Najdete nás také zde

facebook

Odstávky ČEZ

ČEZ Distribuce – Plánované odstávky

Aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.

Rychlý kontakt

Obec Horní Újezd
Horní Újezd  č. 83
753 53 Všechovice
Spojení:
Tel.: 581 622 693
Fax:  581 622 693
E-mail:
obec@horni-ujezd.cz

Přihlášení k odběru zpráv

Dostávejte informace z našeho webu prostřednictvím SMS a e-mailů

Poděkování

Děkujeme Skupině ČEZ za podporu při rozsvícení vánočního stromu a nové výzdoby našeho kostela v obci Horní Újezd.

logo ČEZ

Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

​​První písemná
zmínka
1371

​​Počet obyvatel
423

​​Nadm. výška
335 m
n.m.

​​Katastrální
výměra
687 ha